Facebook Ad Senior

48 662 247 973

info@adsenior.pl

Vademecum Opiekunki: Dlaczego kontakt telefoniczny jest ważny?

Vademecum Opiekunki: Dlaczego kontakt telefoniczny jest ważny?

Na pewno większość z opiekunek i opiekunów osób starszych spotkało się, chociaż raz z problemem niezgodności opisu miejsca ze stanem rzeczywistym. Co robić w takiej sytuacji? Nasza odpowiedź brzmi – dzwonić do nas i opowiadać o trudnościach.

Nie jest to przyjemne, a wręcz stresujące, kiedy opiekun/ka osób starszych przyjeżdża na miejsce i okazuje się, że zamiast osoby chodzącej spotyka osobę na wózku, którą trzeba dźwigać. Albo podopieczny miał przesypiać całą noc, a na miejscu okazuje się, że trzeba wstawać 5 razy. W takiej sytuacji mimo dobrych chęci psychika opiekunki/na jest czasem bardzo obciążona, a praca w takim miejscu staje się ponad siły. Co wtedy robić? Nasza odpowiedź brzmi – opiekunko, opiekunie nie czekaj - zadzwoń do nas i opowiedz o problemie.

Powiedz nam, jakie masz warunki na miejscu

Zawsze przed wyjazdem prosimy naszych współpracowników, żeby po przybyciu, zwłaszcza na nowe miejsce dać znać, czy podróż minęła dobrze, czy na pierwszy rzut oka wszystko się zgadza. Dokładamy wszelkich starań, aby informacje o podopiecznych były jak najbardziej prawdziwe. Uświadamiamy koordynatorów po stronie niemieckiej, że aktualne informacje mają ogromne znaczenie dla osób przejmujących opiekę nad osobą starszą. Dzięki nim wiedzą, gdzie jadą i kim będą się opiekować. Wiedza pozwala im dobrze przygotować się do podjęcia pracy. Zawsze też podkreślamy, że opiekunki i opiekunowie mają jedno zdrowie i muszą o nie dbać.

Informuj nas o problemach

Naprawdę wiele zależy też od opiekunek i opiekunów. Zawsze, kiedy jest jakaś rażąca niezgodność stanu podopiecznych z opisem, proszę do nas zadzwonić. Bardzo ważne jest dla nas, żeby osoby współpracujące z nami miały poczucie bezpieczeństwa i pewność, że nie zostawiamy ich w trudnej sytuacji. Trudności nie muszą dotyczyć tylko stanu zdrowia podopiecznego. Co zrobić, gdy na przykład po przyjeździe okazuje się, ze seniorka lub senior nie do końca rozumieją, że od teraz należy robić zakupy na dwie osoby lub że jadłospis powinien być w miarę możliwości bardziej urozmaicony. W takim przypadku wystarczy kilka dni, żeby osoba, która pojechała do pracy była zmęczona i chciała natychmiast odjeżdżać. W wielu takich przypadkach wystarczy jeden telefon do nas, aby zmienić tę sytuację. Często po naszej interwencji okazuje się, że dodatkowe zakupy dla opiekunki może zrobić ktoś z rodziny, albo dzięki rozmowie z podopiecznym udaje się ustalić satysfakcjonujące obie strony zasady.

Bądź w kontakcie

Oczywiście czasem zdarza się tak, że nie pomaga nasza interwencja. Wtedy, gdy opiekunka/opiekun osoby starszej zgłasza, że nie da rady dłużej pracować na danym miejscu, dajemy rodzinie do 7 dni na zorganizowanie sobie innej opieki, a naszego współpracownika przenosimy na inne miejsce lub zabieramy do domu.

Nasze wieloletnie już doświadczenie pokazuje, że szczera rozmowa i przedstawienie problemu daje możliwość znalezienia rozwiązania, nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Nie możemy natomiast nic zrobić, kiedy nie wiemy, że jest problem i dopiero po powrocie słyszymy, że było tragicznie. Opiekunko i opiekunie pamiętaj, zawsze da się rozwiązać trudności, ale tylko wtedy, kiedy będziemy o nich wiedzieć.

NALEŻYMY DO

SAZ

SAO

KONTAKT

AdSenior Sp. z o.o. sp. k.
ul. Jana Sobieskiego 11
65-071 Zielona Góra

email: info@adsenior.pl

REFERENCJE

Bardzo dobra firma, uczciwa i solidna, godna polecenia. Wynagrodzenie zawsze w terminie, składki odprowadzane do ZUS-u od średniej krajowej, karta EKUZ, stały kontakt z szefem, który zawsze służy pomocą w razie problemu. Współpraca układa nam się bez zarzutu, mogę każdemu polecić tę firmę z pełną odpowiedzialnością. Pracuję już drugi rok i jestem bardzo zadowolona.

Emiliana z okolic Bydgoszczy