Facebook Ad Senior

48 662 247 973

info@adsenior.pl

Zadbaj o siebie - spotkania z psychologiem: Jak być szczęśliwym na co dzień

Zadbaj o siebie - spotkania z psychologiem: Jak być szczęśliwym na co dzień

Wszyscy marzymy o szczęściu, często czekamy, aż wydarzy się coś, co uczyni nas szczęśliwymi. A co powiesz na pomysł, żeby samemu zadbać o swoje szczęście?

Szczęście może dla każdego oznaczać coś innego. Zatrzymaj się przez chwilę i odpowiedz w głębi siebie, co daje Ci poczucie szczęścia? Przypomnij sobie te chwile.

Szczęście to w dużym stopniu kwestia patrzenia na naszą rzeczywistość. To także efekt naszych codziennych działań i wyborów, które wpływają, na jakość życia. Podzielę się z Wami kilkoma inspiracjami. Te proste kroki wprowadzone w codzienność pomagają budować fundament szczęśliwego życia.

Zapisuj codziennie listę wdzięczności

Przeczytałam kiedyś zdanie:

"A co gdybyś jutro obudził się tylko z tym, za co podziękowałeś?"

Dawanie uwagi dobrym rzeczom, których doświadczamy w codzienności powoduje, że zaczyna nam się wydawać, że każdego dnia ich przybywa. To nie magia, tylko działanie naszego mózgu (o którym opowiem w następnym spotkaniu). Wdzięczność często jest nazywana windą do szczęścia, daje większe zadowolenie z życia, dodaje energii, zwiększa uczucie radości.

Kup sobie ładny zeszyt i długopis. To zachęci Cię do jego używania :-) Codziennie pomyśl o każdym momencie, za który chcesz podziękować. Pamiętaj o tych najprostszych chwilach, jak uśmiech przechodnia, pyszne danie czy chwila dla siebie. Zapisz je w zeszycie. Niech to będą, co najmniej 3 rzeczy, za które czujesz wdzięczność dla kogoś, dla świata i 3 rzeczy, za które chcesz podziękować sobie.

Zmieniaj negatywne myśli

Nasze myśli mają na nas bardzo duży wpływ. Niesprzyjające przekonania i krytyczne słowa, które rodzą się w naszych głowach często są pozostałością tego, co mówili do nas rodzice czy nauczyciele w szkole, gdy byliśmy dziećmi. Dobra wiadomość jest taka, że mamy na nie wpływ i możemy nauczyć się przekształcać je w taki sposób, aby nam służyły. Dotyczy to zarówno myśli o nas samych, jak i o innych (w kolejnych spotkaniach rozwinę ten temat). Jesteśmy stworzeni do szczęścia, nie do smutku. Chcemy być motywowani dobrym słowem, które wzbogaca życie. Zacznijmy od słów do siebie.

Bądź swoim przyjacielem:

  • akceptuj i szanuj siebie
  • nie mów do siebie i o sobie przykrych rzeczy (mówienie jest ściśle związane z myśleniem)
  • doceniaj siebie (nie umniejszaj swoich sukcesów)
  • wybaczaj sobie niepowodzenia (myśl o nich jak o naturalnej części życia, której doświadcza każdy człowiek)
  • nagradzaj się za swoje wysiłki tak jak lubisz najbardziej

 

Dbaj o kontakt z bliskimi

Relacje z bliskimi dają nam poczucie bycia kochanym i ważnym. Ktoś kto nas kocha widzi w nas dobro, piękno i wierzy w nasze możliwości. Pielęgnuj swoje bliskie relacje czy z rodziną, czy z przyjaciółmi, tak jak pielęgnuje się rośliny. Telefonuj, rozmawiaj, opowiadaj o swoich emocjach, radościach i problemach, ale też wysłuchaj, tego co inni chcą Ci opowiedzieć. Ciesz się tym, że w dzisiejszych czasach mamy duże możliwości komunikacji na odległość (WhatsApp, Skype itp.). Korzystaj z czasu, gdy jesteś w domu i możesz dużo więcej czasu przeznaczyć na spotkania na żywo.

Dbaj o swoje ciało

Abraham Maslow amerykański psycholog uważał, że nie jesteśmy w stanie dobrze funkcjonować jeśli nasze podstawowe potrzeby fizjologiczne nie są zaspokojone. By móc cieszyć się życiem potrzebujemy zatem zatroszczyć się o swoje ciało. Oto wskazówki jak możemy to zrobić:

  • wysypiaj się regularnie
  • odżywiaj się zdrowo (pamiętaj o warzywach, owocach)
  • zadbaj o codzienny ruch (min. 20 min., np. spacer, kilka przysiadów czy ćwiczeń; na kanale: https://www.youtube.com/ możesz znaleźć ćwiczenia odpowiednie dla Ciebie. Będzie Ci łatwiej zacząć :-)
  • korzystaj z pomocy medycznej, jeśli tego wymagają twoje dolegliwości
  • ćwicz relaksację, możesz zacząć od głębokich powolnych oddechów (w sytuacjach napięcia pomaga zwalnianie i pogłębianie oddechu)

Ruch fizyczny i relaks pobudza wydzielanie endorfin w naszym mózgu - hormonów szczęścia, dzięki którym czujemy się świetnie. Pamiętaj, że ciało i psychika ściśle ze sobą współpracują.

Dawaj szczęście innym

Na pewno często słyszysz, że dobro wysłane w świat wraca do Ciebie. To naprawdę działa. Uśmiechaj się szczerze do ludzi, nawet napotkanych w sklepie czy na ulicy. Śmiech jest zaraźliwy, sami zobaczcie :-)

https://www.youtube.com/watch?v=jpRIegCJsL4

Możesz pomóc przytrzymać drzwi, podziękować za pomoc, powiedzieć komplement pani w sklepie czy coś miłego do sąsiada. Sprawdź jak dobre słowo działa na osoby, które na co dzień niekoniecznie są sympatyczne, po jakimś czasie możesz być zaskoczony.

Przypomnij sobie, jak poprawił Ci się nastrój w ciągu dnia gdy koleżanka powiedziała, że masz piękną torebkę, czy ładnie wyglądasz w tej sukience. A najważniejsze, że to dobro, które wysyłamy, najwięcej radości daje nam :-)

Zrób sobie listę przyjemności 

Każdy z nas lubi poczucie przyjemności. Warto zadbać w ciągu dnia o zaplanowanie czasu na czynności, które sprawiają Ci radość, choćby drobną, bez wyrzutów sumienia. Zatroszcz się o siebie jak o najlepszego przyjaciela i uciesz się tym. Na myśl przychodzą mi słowa Alexandra den Heijer:

"Często jesteśmy zmęczeni nie dlatego, że zrobiliśmy czegoś za dużo, tylko dlatego, że zrobiliśmy za mało tego, co rozświetla nas od środka."

To może być codziennie rano wypita filiżanka kawy, pójście na spacer do parku, posłuchanie ulubionej muzyki, czytanie ciekawej książki czy zjedzenie smacznej potrawy. Czasem kubek gorącego kakao i słodka kaszka manna potrafi zdziałać cuda, bo przywołuje ciepłe wspomnienia beztroskiego czasu z dzieciństwa ;-).

Warto przypomnieć sobie marzenia, zwłaszcza te z dzieciństwa, może coś czeka jeszcze na realizację? Spełnianie zarówno małych jak i dużych pragnień dodaje nam skrzydeł. Zacznij od drobnych rzeczy, małych kroczków, jeśli ten pomysł wydaje Ci się zbyt trudny :-)

Jestem bardzo ciekawa jakie macie pomysły na sprawianie sobie radości i zadbania o siebie. Jeśli chcesz, podziel się swoimi w komentarzu.

 


Beata Bus 

Psycholog, aktywna pasjonatka tematów związanych z samopoznaniem i samorozwojem, które realizuje poprzez szkolenia i warsztaty. Od 3 lat prowadzi Wspierające Spotkania dla Kobiet. Prywatnie mama dwójki dorastających dzieci. 

Moją pasją jest pomaganie innym w drodze do bycia w bliskiej relacji ze sobą, poznania swoich potrzeb, czerpania radości z życia pomimo trudnych sytuacji, jakie nas spotykają. Mam w sobie pragnienie wzbogacania życia innych, szczególnie kobiet, dzielenia się swoim doświadczeniem, które poprowadziło mnie do rozwoju i dojrzałości, spełnienia, bycia bliżej siebie.

NALEŻYMY DO

SAZ

SAO

KONTAKT

AdSenior Sp. z o.o. sp. k.
ul. Jana Sobieskiego 11
65-071 Zielona Góra

email: info@adsenior.pl

REFERENCJE

Jako mój pracodawca pan Dariusz z firmy Ad Senior sp. z o.o. sp. k. w Zielonej Górze zawsze sprawdza się znakomicie. Nasza współpraca trwa już 4 lata, w ciągu tego czasu wiele razy mogłam liczyć na rzetelność i zaangażowanie ze strony pracodawcy. W razie problemów w czasie pracy pan Dariusz zawsze reaguje na zaistniałą sytuację, jest pod telefonem, nigdy nie odczułam pozostawienia mnie bez opieki. Firma jest solidna, skupiająca się na pracownikach i ich potrzebach. Jestem zadowolona ze współpracy i chętnie polecę tę firmę innym osobom.

Eugenia, opiekunka osób starszych z Zielonej Góry